stMind

about Tech, Computer vision and Machine learning

 数 vs ユーザエクスペリエンス

http://www.37signals.com/svn/posts/48-youtubes-competition-misses-the-point

テクノロジーではなく、エクスペリエンス。

It’s not the technology, it’s the experience. It’s simple sharing. It’s easy embedding. It’s reliable viewing. It’s “when I share a YouTube video with someone I know they’re going to be able to see it no matter which browser, computer, or OS they have.” That’s what makes YouTube YouTube.

YouTubeが今のYouTubeでありえるのは、YouTubeが提供する
エクスペリエンスのおかげ、という話。


このエントリーに対するコメントもまた面白いな。

It’s not the technology. It’s not the experience. It’s their critical mass.

It is not about the Technology, it is not about the Usability, it is all only about the Community

テクノロジーでもエクスペリエンスでもなく、クリティカルマスに達したコミュニティ。


多分、この数とエクスペリエンスはどちらも必要ということなんだろう。
使い勝手が悪ければ使う人の数も減るだろうし、人の数が集まらなければ
コンテンツも集まらなくて楽しい体験はできないだろうし。